F

30 בספטמבר 2012

הסוכה שלי

 היום ערב חג סוכות..
עוד שבוע יסתיים מרתון החגים הגדול ונתחיל להיכנס לשגרה מבורכת.
אבל עד אז, אני נהנית מכל רגע מכל דקה ומכל שניה של הכנות מלוות בחדוות היצירה!!
אתם בטח שואלים מה יש לה זאת? השתגעה? ...
נכון, יש לחץ להספיק ולתקתק את הכל.. שכל דבר יונח במקומו המיועד
מלכתחילה.. ועדיף בלי אילתורים! ואפילו להספיק לשבת עם כוס קפה ועוגה
שאך יצאה מהתנור כשהבית רגוע,נקי ומצוחצח, לפחות שעה לפני כניסת החג,
אבל הי, כל הכיף זה לשבת בערב החג בסוכה המקושטת -שאני קישטתי,
                          לשולחן הערוך  -שאני ערכתי,
                          ולאכול אוכל טעים -שאני הכנתי...
                          ולארח את כל האנשים שאני אוהבת..!

אני זוכרת בערגה את הסוכה שלנו בבית הורי, אבי ז"ל תמיד בנה אותה במוצאי יום הכיפורים,
ואני בעליצות הייתי מוציאה את כל הקישוטים הצבעוניים, מניפות הנייר,שרשראות מגן הדוד,
שלטים של עותק מהכרזת המדינה, תמונות של ראש הממשלה, הנשיא והרמטכ"ל,
(פעם ציונות לא היתה מילה גסה..) ופירות טריים משבעת המינים: אשכולות של תמרים צהובים,
רימונים,חבושים,סלסלות קטנות שבתוכן הנחנו תאנים מהעץ של סבתי..
וכל אגרות השנה טובה,המנצנצות בזהב וכסף שקיבלנו בדואר במשך השנים,מצאו את מקומן
על דפנות הסוכה מחוברות בסיכות תפירה.
ומעל הכל הונח כלאחר כבוד הסכך הירוק האמיתי שפיזר את ריח החג בכל השכונה..


לכן זה בטח לא ישמע לכם מוזר אם אציין שאף פעם לא אהבתי את  הקישוטים המבריקים
ה"חדשים" המזכירים לי קצת חג נוצרי...


הפעם החלטתי על מוטיב הפרחים והפרפרים, זה הולך יופי עם הסכך... ועם דפנות הבד הלבנות.

השנה גם הוספתי וילונות מטול , (כן,נכון,שוב איקאה) והצמדתי להם פרפרים מצידם החיצוני



כמובן שהקציתי דופן אחת לקישוטים  שנתנאל הביאה מהגן, וגם לאלו שהיא הכינה בבית...! 
אופן ההכנה:
הכנתי משטח עץ צבוע בצבע מגנטי וממוסגר. על המסגרת הדבקתי אלמנטים מגבס,
וצבעתי את הכל בצבע קרם. אח"כ שייפתי מעט כדי לתת מראה שאבי שיק.
ואת היצירות של נתנאל הצמדתי בעזרת מגנטים.


לאהילי נייר האורז הלבנים שקניתי בחנות "הכל ב$" הדבקתי פרפרי סאטן לבנים
והם הפכו בן רגע לקסומים בדיוק כמו שאהיל צריך להיות.

גם את דפנות הסוכה החשופות לא הזנחתי ועטפתי אותן במחזיקי מפיות חד- פעמיים מנייר שמצאתי
בחנות של כלים חד פעמיים 
על רשתות החלונות השחלתי פרפרים לבנים מסוג אחר שמתקבלים מקסים
על רקע הגינה הירוקה שלנו.




וכמובן תפוחים ירוקים ותפוחים אדומים שגם אותם מצאתי כענפים מרובי פירות בחנות
"הכל ב$"
הפרדתי אותם מהענף בעזרת קאטר ותליתי בתפזורת חיננית ובגבהים שונים,
ליצירת עושר מאופק.


























  






את כדורי הפרחים המקסימים האלו מצאתי בסייל מדהים ב"קאירי" שבנחלת בנימין בתל אביב.
קניתי אותם ב-
20 ש"ח היחידה. האמת היא שרציתי את כולם בלבן אבל,התפשרתי..


משהו קטן נוסף שהכנתי מראש במסגרת אחת מהסדנאות לנערות שהעברתי בקיץ
הוא בתי נר בעיטור תחרה ופנינים וגם אותם תליתי בתפזורת .. 


אתם כבר יכולים לתאר לעצמכם את האוירה הקסומה ששוררת בסוכה כשהנרות דולקים...

             אשמח לשמוע איך אתם קישטתם את הסוכה שלכם...
                                               ואפרד מכם בברכת חג שמח.
                                                                    שלכם  איריס
                                                                     
                             

בקרו אותי בדף הפייסבוק שלי http://www.facebook.com/Yadoman.Iris