F

19 ביולי 2013

פרויקט החופש הגדול- אפיה שווה במטבח







נתנאל אופה קטנה, יש לה קמח, מים,כל היום היא לשה בצק בידיים
לפני מספר ימים, בזמן המקלחת הקבועה לפני השינה, נתנאל אומרת-מעדכנת אותי:
" אמא את יודעת אני מתגעגעת לנטוש, המון זמן לא ראיתי אותה.."- מה שנכון כי היא
בתקופת מבחנים באונ'-  אני מיד מציעה לה להתקשר אליה ולשוחח איתה בטלפון,
"לא" היא מסרבת "אני מעדיפה שהיא תחזור הביתה ונהיה ביחד".
אז אתמול ברוב קולות מוחלט הן בילו אחה"צ  שלם לבדן. אחה"צ של בנות והן נהנו,
כמה שהן נהנו. בחלקו האחרון של הבילוי הן הכינו עוגיות שוקולד צי'פס אלוהיות..
שלא נשאר מהן דבר עד הבוקר. והיתה ערימת עוגיות ענקית. תאמינו לי..
עכשיו תעשו היקשים: עוגיות מושלמות, קלות להכנה, וערב שבת..ניחשתן נכון,
הפעילות להיום היא אפייה במטבח. אני חייבת לחלוק איתכם את המתכון המושלם
של  עוגיות השוקולד צי'פס. ו
הן הכי קלות והכי טעימות בעולם,  יאממיייי אמיתי.












המצרכים
200 גר' חמאה (שתהיה רכה אבל לא מומסת)
1/2 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום
2 ביצים

כפית תמצית וניל
21/4 כוסות קמח
1 כפית א. אפיה
חבילת שוקולד מריר שבור
(שמים את השוקולד בתוך 2 שקיות ניילון,
ובעזרת הפטיש של השניצל מרסקים אותו)
קורט מלח.

אופן ההכנה
מערבבים את החמאה הביצים הסוכר.
מנפים את הקמח ואת א.האפיה ומוסיפים לעיסה
לבסוף מוסיפים את שברי השוקולד
מלחלחים את הידיים ויוצרים עיגולים שטוחים בגודל הרצוי.
(אצלנו בבית אוהבים אותן בינוניות)
מניחים בתבנית שטוחה במרחק של 5 ס"מ בין האחת לשניה.
אופים בחום של 180-190 מעלות למשך כ- 8 דקות. הקפידו על הזמנים.
הוציאו מהתנור וחכו להצטננות של העוגיות.
רציתי לכתוב הכניסו לכלי אטום. אבל, אין סיכוי שמשהו
יישאר מהן ב10 דקות הראשונות שהן יצאו מהתנור..
                                                              בתיאבון


       





       















      





     אני מזמינה אתכם להירשם לעדכונים בבלוג ובדף הפייסבוק שלי
        שם תוכלו לקבל השראה לפעילויות יצירה לילדים על בסיס יומי      


                                                        להתראות ביום ראשון  שלכם איריס