F

30 ביולי 2012

אומנות ואני



ועוד קצת על עצמי- אני נושמת,יוצרת ומלמדת אומנות מזה 15 שנה עם ילדים ונוער ומבוגרים

בגילאי 5 - 80,בתחומי הרישום  הציור והפיסול.התענגתי להכיר את עולמם הפנימי של הילדים

וראיתי את ההשפעה הנפלאה של הפיסול והציור על ילדים,את הסיפוק מהצלחתם ליצור בדיוק 
כפי שתכננו, את חיזוק הביטחון העצמי ואת היכולת לתת מעצמם לחבריהם..

אם בעצה ואם בעזרה ואת התפתחות וההתקדמות האישית של כל אחד מהם תוך כדי העלאת הרף בהתאם.








כשעובדים עם ילדים ניתן לראות ממש באופן מוחשי את הפוטנציאל המחכה להתממשבמהלך עבודתי נדהמתי,(בעצם לא ממש כי "כל אחד יכול". רק תנו לבטן לעבוד בשבילכם.) לראות ילדים, שנראו כביכול חסרי מעוף, חסרי ביטחון ולא החלטיים..מציירים ומפסלים תוך זמן לא רב באופן  מדהים! מבטאים את עצמם באופן ייחודי ומגלים כשרון וכוח התמדהלכן אני מאמינה לחלוטין, מתוך העבודה שלי במציאותש"כל אחד יכול" ושבכל אחד יש אוצר אמיתי.

עם השנים פיתחתי שיעורים בהם שילבתי את חוגי הפיסול והציורהשיטה הזו עזרה לילדים לראות ולתרגם ביתר קלות את התלת מימדיות, דרך עבודה על הדו-מימד.הפרויקטים שאני בוחרת תמיד חדשים וחוויתיים ובנושאים שקשורים קשר הדוק לעולם הילדיםכמו: מחשבות חיוביות, שאיפות, כוח הרצון, מציאות רצויה עולם הפנטזיה ועוד.






























עם המבוגרים העניין די דומה אבל קצת קשה יותר.. מבוגרים נוטים להיות שכלתניים מידיוציניים,ועם המון  המון המון המון המון מעצורים.. חלק גדול מהם מגיע עם סקפטיות:"אני באמת אצליח לצייר/לפסל את זהאיך מתחילים? יש לי ממש ידיים שמאליותחלקם עם חדוות היצירה, חלקם בשל הזמן הפנוי שהקן הריק הותיר. אבל לכולם ללא יוצא מן הכלל יש רצון להוכיח לעצמם כי נשאר משהו שהוא שלי והזמן לא שחק (לא העבודה ולא הילדים שבינתיים בגרו התחתנו ועזבו) עבורם רקחתי את תרגילי הרישום האוטומטיים. רישום מעגלים גדולים בעפרון כדי להרגיל את המוח להשתחרר.
כבר הזכרתי המון מעצורים? ואמונות מעכבותאבל לזמן יש את התכונה הזו שגורמת לדברים להסתדר... כי כשנוצרה קבוצת הפיסול והציור,תוך זמן קצר הן התערבבו. וכל סיפורי החיים שלהן נשזרו זה בזה ופתאום כל אחת בתורה הגיעה עם עוגה או מאפה לשיעור, ועם סיפור עסיסי להפסקת הקפה-מאפה ועכשיו זו ממש משפחה קטנה. אני אומרת לכם "תענוג"!! ועם הבטחון החדש שרכשו להן הן אפילו מורות מצוות עלי מידי פעם לא להכניס לקבוצה שום תלמיד/ה חדש/ה בלי שיאשרו אותה...(בצחוק,כמובן שבצחוק.) כמה שהן מעלות לי את המצב-רוח וכמה שאני אוהבת וגאה בהן.
אז זה לא פלא שאני כבר מצפה ומתרגשת לקראת השנה החדשה לפגוש את כל התלמידים החדשים,ילדים נוער ומבוגרים, את אלו הביישנים, את אלו עם העיניים העצובות, את אלו השובבים שלא כל כך יכולים לשבת,
את אלו עם המעוף וההחלטיות, את אלו הסקפטיים,את אלו שאחרי משבר ואת אלו עם הניצוץ... לכולם בסופה של שנה יש חברים חדשים ומצבור עבודות מדהימות ובעלות אמירה אישית וייחודית.








                     אז תודה לכם תלמידים יקרים שלי  'אוהבתותכם'

                                                             שלכם איריס
                                                           




 ההרשמה לחוגים החלה. תוכלו להתרשם מהמבחר באתר: www.yadoman.com

 להתעדכן בדף הפייסבוק,לשלוח  מייל: iris@yadoman.com   

 להתקשר או  להשאיר הודעה במשיבון הסטודיו:09-7652373