F

19 ביולי 2012

הממלכה הקסומה שלי

הקדמה חשובה:
את הסטודיו שלי החלטתי להקים כדי שיהיה לי מקום ליצור בו.
בלי הסחות דעת  של  "אמא/איריס  בואי רגע..אני צריך עזרה..
ובלי לחשוב על לנקות אחרי...
פשוט לשבת ולפסל, לצייר, ולגרום לרעיונות לקרום עור וגידים..
כאן אני חייבת להתוודות: אני מכורה לסדר וניקיון..!
ובסוף כל יום עבודה שכזה פשוט קרצפתי את הבית.
אני לא צריכה לספר לכן מה זה חימר... וצבעים...ואבניים..שומו שמיים..!


עד אז ניהלתי את העסק המשפחתי ובין לבין
העברתי חוגים בבית סביב שולחן פינת האוכל שלנו...
אז בעידוד המשפחה שמסביבי, קניתי תנור קטן,
שכרתי 30 מ"ר ברחוב קטן וצדדי, פירסמתי במקומון,הדפסתי פליירים
ו... לא להאמין אבל את שנת הלימודים פתחתי עם 40 תלמידים.
סיימתי את השנה הראשונה בתערוכה של עבודות התלמידים ולשמחתי
היה ביקוש רב לחוגים.מהר מאוד הבנתי שאני צריכה לעבור למקום גדול יותר.
הפעם בחרתי לשכור מקום במדרחוב העיר. ממש בלב העניינים.
במקום החדש היו 2 מפלסים והיה לי שפע של מקום (הכל יחסי חחח..).
העברתי כך לפחות עשור עם תערוכות, ערבי רישום מודל, והרצאות פתוחות בנושאי אומנות.
לפני 3 שנים החלטנו אני והאיש שלי להעביר את העבודה שלנו הביתה.
שנינו וורקוהוליסטים ואת הבית ראינו רק בערבים  ובשבתות.
וחשבנו לעצמנו :ככה זה לא יכול להימשך  יותר!!
אז,חשבנו ביצירתיות והחלטנו  למקם את המשרד בקומת החדרים -
12 מ"ר של חדר הקריאה נתחמו בקיר גבס ודלת. קצת צבע לקירות
ולשולחן ,ציור אחד ספרית מדפים ,ספה נוחה לחשיבה יצירתית
והופ יש משרד.אומנם קטן אבל פונקציונלי.

את המרתף שגודלו כ-60 מ"ר הפכתי לסטודיו.-הממלכה שלי!!
האמת היא שעיכבתי את העלאת הפוסט כי חשבתי שיהיה לי זמן לצלם
תמונות טובות יותר אבל, עם עומס העבודה שלי החודש (עיצוב בית ו3 דירות,
סדנאות קיץ לנערות בסטודיו ושקידה על הפקת הארוע שאני מתכננת לסוף אוגוסט)
החלטתי בסופו של דבר להעלות את התמונות האלו.
אני מניחה שיהיו עוד מפגשי סטודיו כאלו ותמונות מושקעות יותר ...
בינתיים, הנה הוא לפניכם במלוא תפארתו ...


זהו המשרד שלי. כאן אני מקבלת שיחות ,עובדת על המחשב,וכל מה שקשור להנה"ח...
את השולחן צבעתי בשיטת הדיסטרסינג.-הוא היה בצבע סלמון וקצת נמאס לי ממנו...



 מבט מקרוב.


את הלוח המגנטי עטפתי בבד (כן,כן,מאיקאה.)  התקבלה קצת חמימות..


גם את הכסא צבעתי באותה השיטה, וריפדתי מחדש בשארית בד שחור ומבריק
שנשארה לי מתחפושת הפיראט שתפרתי לפני 3 שנים.


אתם לא תאמינו אבל, המדף הזה הוא מדף פשוט מאיקאה,שגם הוא עבר צביעה באותה השיטה
והוספתי לו קרניז..מעליו אוסף של פסלים שלי בשלבים שונים של חיי.


ארונית התצוגה הקטנה ממשיכה את המשרד. מציגה בה פריטים מעשה
ידיי למכירה אם תשימו לב,  יש
עליה פריטים מהליין האחרון שלי.. שאני עדיין שוקדת עליו.


מבט מקרוב..


בנוסף, עומדת הספריה  לרשות התלמידים, תמיד כיף בהפסקה להכין קפה
לקחת ספר לעלות לגינה ולדפדף ולקבל השראה...




אחת מפינות העבודה. שמים לב לשולחן המתקפל ? מינימום מקום ומקסימום תפוקה..



ועוד פינה... גם פה השולחנות מתקפלים אל הקיר...


ועוד אחת. הפרגוד שעליו ציורים של קלימט. "מתה" על גוסטב קלימט!
אני מתביישת לספר שכבר 4 שנים אני מתכננת לסיים את הציורים שעל הפרגוד.


כך נראית הירידה לסטודיו.
במעלה המדרגות יש כוננית מדפים שעליהם אני מניחה את העבודות
המוכנות, ובדרך החוצה התלמידים לוקחים איתם את היצירות הביתה



                  
 המילים המקדמות את המבקרים אותי. (זו לא מדבקה)
 המילה האחרונה מחכה שאצבע אותה בזהב...
 ובתרגום חופשי: "אומנות היא התחושות שלך שצפות על פני נהר של דמיון"


                           מקווה שנהניתם להכיר אותי קצת יותר...
                                              להתראות בפוסט הבא.
                                                    שלכם איריס