F

6 בנובמבר 2013

מתנה שהיא אני וכל כולה נתינה








אני אוהבת את הים. תמיד אהבתי אותו, לחוש את החול מתחת לרגלי ובין אצבעות ידיי, להתמסר לרוח שתמיד סותרת את שיערי, לצפות בשקיעה הורדרדה, לאסוף מלוא כף יד צדפים וחלוקי אבן מיוחדים, ואין, אין על הרוגע שמלווה אותי גם ימים ושעות אחרי. 

אני אוהבת אור. אור רך, מרמז, לא משנה אם ממנורה שמפיצה אותו, או, מנרות דולקים.  האוירה שנוצרת היא זו ששובה את ליבי, קסומה, נעימה, רכה.
אני אוהבת מסיבות. מאוד אוהבת מסיבות. טובעת בהתרגשות הנלווית, נהנית מהפנים המחייכות והזוהרות של כולם,ובעיקר אוהבת לבחור את הבגדים, התכשיטים והנעליים בתשומת-לב וליהנות.
אני אוהבת קפה. לחלוטין מכורה לו, אבל, זה לא קשור עכשיו.. 
אני אוהבת את העבודה שלי אני נהנית ממנה, אני חיה אותה יום יום, אני מכורה לה, והכי חשוב היא מעוררת בי אושר ושמחה ממלאת אותי השראה ומעצימה אותי,          



                                
                                       **********************************

ביום שני 4.11.2013 התקיימה המסיבה של מיה לנדאו, הגיעו המון נשים יצירתיות ובעלות עסקים בשלבים שונים שלהם, ומיה פינקה אותנו בהרצאות איכותיות לכבוד יום ההולדת שלה. ראיתם מה זה? היא מחלקת מתנות ביום שבו כולם מקבלים מתנות.. אני לא אגזים אם אומר שבכולן כיכבה המילה יצירתיות על כל הטיותיה  ומשמעויותיה (הממ...פה אני שולטת, יצירתיות זהו שמי השני )


                                     ************************************ 


שאלה סקרנית ששלחתי למיה בפייסבוק, הובילה לרצף מסרונים, כאשר בסופם התחייבתי לספק 200 מתנות לנשים בעלות עסקים מתחומי העיצוב היצירה והלייפסטייל, חלקן הגדול בלוגריות, נשים חזקות ומשפיעות ברשתות חברתיות. יופי, אז רעיון יש, אבל זמן, ממש  לא היה ברשותי, עם דירה שאני מעצבת, חוגי פיסול וציור במשך השבוע והכנת חומרים חדשים לשתי סדנאות מהממות שאני עובדת עליהן, שלא לדבר על קצת זמן משפחה,ילדים וזוגיות.. ולמרות שאני אלופה בלמתוח את השעות- ברשותכן, לא אכנס עכשיו להשלכות העניין הזה עלי.


                                 ****************************************

מיה דיברה על בידול, על חשיבה אחרת - נדיבה, על טיפים טובים, על  לספק את הצורך שמנגד, על לתת טעימות של תוכן איכותי כתנאי לדיאלוג  עם לקוחות. כתנאי ליזום, לפרוץ ולהוביל דרך ים העסקים הצפוף שמסביב.

                       
                                 ***************************************** 



הגלגלים בראשי החלו להסתובב ולמספר את הרעיונות על פי  סדרי העדיפות, קרי: התאמתו ללקוחות, מורכבות הביצוע וזמן ההכנה. מכיוון שאני היא אני, היה לי ברור שהמתנה תהיה מוקפדת,יפה ובסטייל שמדבר את השפה שלי. חשבתי עליכן, דמיינתי אתכן נהנות/מתפעלות/שמחות, ראיתי  בעיני רוחי את המקום שייעדתן לשי בביתכן, ואז מתוך אינסוף הרעיונות שהתרוצצו לי בראש בחרתי בזה שלדעתי הכי התאים לכן, זה מה שגרם גם לשלבים הפשוטים, הפס ייצוריים והלא זוהרים בעליל, של ההכנות להיות קסומים, ומלאי התלהבות וחדווה כי מעבר להיותה מתנה משמחת היא תהיה מתנה שכולה נתינה מלאה, שכל אחת שאוהבת עיצוב- תאהבשכל מי שאוירה קסומה עושה לה את זה- תאהב. שכל מי שמעריכה ונהנית  מאומנות בעבודת יד מוקפדת- תאהבשכל מי שיוקרה ואלגנטיות טבעית היא שפתה-  תאהב. 


                            

                               ******************************************
מיה תמיד מדגישה את הכנת התוכנית הרבעונית שכל בעלת עסק חייבת להכין. כי בלעדיה לא תהיה התפתחות, לא תהיה צמיחה, מה שכן יהיה זו צעידה במקום והמון כוחות שעובדים בניוטרל, תחושת בלאגאן שמציפה והבנה שאנחנו מתנהלות ולא מנהלות.
                             *******************************************



הראש עבד שעות נוספות כל הדרך ברכבת מבנימינה לכפר סבא, חישוב מהיר הראה לי שנותרו לי רק 10 ימי עבודה כולל זמן אריזות. כשהגעתי הביתה ירדה תוכנית העבודה מהראש לכתב. לוח זמנים מתוקתק ומתוזמן עפ"י ימים ושעות, מכיוון שזמן אינו משאב זמין לי, אצטרך להכין 37 תבניות של הצדפים שהבאתי איתי מביקורי בצרפת  כי הם גדולים ובעלי טקסטורה והכי מתאימים למטרה. וזה ייקח לפחות 5 ימים עד לייבוש סביר של התבניות. אח"כ 3 ימים רצופים של יציקות וחילוצן עניין שיניב בערך 250 צדפים. (חייבת שיהיו ספייר, כי תמיד יש הפתעות בעיבוד ובתנור..) תוך כדי אתחיל לעבד את היציקות ואשאירן לייבוש סופי עד להעמסתם לתנור. כאשר את תהליכי הצביעה ויציקת הנרות אשאיר לסוף. אז יגיע החלק הכיפי והמרגש של האריזות . עכשיו התחלתי להתרגש...




                             *******************************************



את מיה הכרתי לפני שנתיים כשנרשמתי לקורס שלה, מה שהציף אותי כשהקורס הסתיים, היה לחץ עצום, המון באלאגן ואת זה אומרת אשה מתוקתקת ומסודרת עד חולניות. רק לאחר חצי שנה חלחלו המילים, ופתאום בבת אחת הכל התבהר, וים של החלטות מקדמות התמקמו לי בקדמת אונות המוח. 


                              *******************************************   


 
ההשראה שלי ים וצדפים


הצילום של חברה וקולגה - ריקי בירנבאום- שאין יום שאני לא מקנאה בה כי היא פשוט גרה על הים - טוב, כמעט. לחיצה על התמונה תביא אתכם לבלוג החדש שלה שמדבר על עיצוב פנים.

                                   ******************************************


והנה אני מציגה בפניכן את הרעיון שלי למתנה:

צדפים מסוגים שונים, מוזהבים, בתוכם אצוק שעוות נר, ועליהם אטביע מילה או משפט מעצים. יהיה לזה אפקט מצטבר של יוקרה - טבע -העצמה נשית. מתנה שתתאים בול למשתתפות המסיבה, מתאימה לאופי העבודות שלי ומשלימה את הצד המפנק של מיה.

אז את הכל הכנתי עפ"י התוכנית חוץ מהמילה המוטבעת מפאת חוסר זמן. זו היתה מלחמה אבודה מראש והעדפתי לנשום, ולהגיע לחגוג איתכן נשים יקרות, החלטה שהוכחה כטובה,  ובכל זאת יצא יפה לא?  
(ברגעים אלו ממש, כבר מכינה לכן הדרכה לנר מוטבע, שכזה)



                                     ******************************************


בינתיים קבלו הצצה לכל מה שקרה מאחורי הקלעים בסטודיו
הכירו את הצדפים שאיתם התחלתי. הם באו איתי כל הדרך מצרפת הרחוקה, ידעתי שיגיע זמנם מתישהו



שלב מריחת החומר המפריד


זמן גבס.. 


והופ התבנית מוכנה..  נראה לכם???  זה לוקח הרבה זמן ההופ הזה


יש עשרות ממנה... 40 ליתר דיוק.


יוצקת את חומר היציקה.

מחכה מספר דקות ו..הופכת למשך הלילה

הנה הם הצדפים החמדמדים שלי לאחר חילוצם מהתבניות.

*&^%$T$EW@# שלב עיבוד היציקות הוא בהחלט לא חינני, אפילו משעמם ובעל פוטנציאל רב לשלח קללות רבות אל חלל העבודה. יען כי נשברים האלמנטים על ימין ועל שמאל בשל פריכות החומר. אז במטותא מכן, תסלחו לי שלא תיעדתי את שברי הצדפים הפזורים בסטודיו, כן?



והנה הם לאחר שריפה ראשונה בתנור 

שלב הצביעה המענג הגיע, זהב וקרם, הכי אלגנטי שאפשר... לא לפני שהתייעצתי איתכן..

טדדם.. המוצר המוגמר,  שימושי ושיקי 

תקריב

 על השידה ליד המיטה


פרגנתי לעצמי, והצדף הנוסף והריק משמש אותי כצלוחית לעגילים 

פה הזמן להזכיר לכל מי שלא שמה לב להטבה שצורפה לשי שקיבלתן (בגב התגית) התגית הזו היא כרטיס הנחה לקניה/ סדנאות אצלי בסטודיו. אל תשכחו להגיע איתה כדי לקבל את ההנחה. 





החודש קוראותי היקרות יהיה מלא בהפתעות ומתנות שרקחתי במיוחד עבורכן כי זהו חודש היומולדת שלי.תתכוננו כי הולך להיות שמח..! איך תדעו מתי יגיעו ההפתעות? עיקבו אחרי בפייסבוק  פה ופה  או הרשמו לעדכונים פה בבלוג



                                                  שלכן איריס











10 תגובות:

  1. היה מקסים למצוא את זה בשקית ההפתעות, ועכשיו זה אפילו יותר יפהפה בעיני כי אני מבינה את כל התהליכים וההשקעה והאהבה שיש בזה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקרה , אני שמחה לשמוע, יותר נכון לקרוא, קצת מרגיז איך התפספסנו האחת לשניה.. :(

      מחק
  2. שמחה שהיכרתי אישה מהממת.....♥
    דליה dlia2004

    השבמחק
    תשובות
    1. מותקית את יודעת שזה הדדי נכון? תודה :)

      מחק
  3. תענוג לראות אנשים יוצרים! חבל שלא הגעתי, הייתי שמחה לכזה גם....

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת חבל, היה אירוע יפהפה, אבל, מזכירה לך שהחודש יהיו המון הפתעות שוות, אז כדאי לך להירשם לעדכונים :)

      מחק
  4. תשובות
    1. תודה מותקית , בדיוק הבוקר דיברנו על אוסטרליה..

      מחק
  5. וואו! מהמם! זהב ללא ספק היתה הבחירה הנכונה :) כמה חבל שלא שמעתי על האירוע לפני שהתקיים...

    השבמחק
  6. אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל, זו באמת היתה הבחירה הנכונה :) אני בטוחה שתהיה פעם הבאה, תעקבי אחרי מיה לנדאו.

    השבמחק