F

15 בדצמבר 2013

סדנת גופי התאורה חלק ראשון

אתחיל במשפט שאני מאמינה בו בכל רמ"ח איברי, ותמיד מקפידה לחזור ולומר אותו לתלמידי לפחות פעם בחודש, למה?  כי אני רוצה שתאמינו בו, שבסופו של דבר זה יחלחל.. ואז תבינו שכל אחד יכול להיות אומן יוצר!! לא אוכל להמשיך בלי לומר עוד כמה מילים על החימר שאומנם הוא כחומר ביד היוצר אבל לא מרנין בחוסר צבעוניותו, בנקודת זמן זו בה כל העולם ואשתו מוצפים באימג'ים בעלי צבעוניות מופלאה, הצילומים שיוצגו בפוסט זה הם מונוכרומטיים באפורים וחומים וכל הדגש הוא על המרקם והצורה, ומי שהצבעוניות חסרה לה, כדאי שתכין את עצמה לפוסט הבא...אני אישית אוהבת את המראה הלבן, החף מכל צבע, במיוחד לגופי התאורה שאותם אני יוצרת, כך אני נותנת כבוד לאור..

בשבוע שעבר התקיימה בסטודיו שלי  סדנת גופי תאורה   וכמה סימבולי שהיא התקיימה בחנוכה הלא הוא חג האור.  אתן שואלות איך היא היתה? אני אענה לכן במילה אחת: "מיהממת", אומנם 3 נשים ביטלו ברגע האחרון,
אבל כמו שכבר נאמר  "מעז יצא מתוק" והסדנה הפכה לאישית ואינטימית בדיוק במידה הנכונה, רחלי הזוכה בהשתתפות בסדנה העבירה לאחותה הצעירה הדס את זכייתה ואני בטוחה שעכשיו היא מצטערת!  לא, לא על הפינוק שהיא העניקה לאחותה ,אלא על כך שהיא לא השתתפה בחוויה.. לא נורא רחלי, סדנה נוספת כבר על הכוונת..הרבה זמן חשבתי על איך אוכל להעביר הלאה, שלא לומר להדביק, את אהבתי הרבה לגופי-תאורה והרעיון לבנות את הסדנה הזו  התאים בול. תכננתי אותה  במשך חודשיים, שהיו מלאים במחשבות ובהמון רעיונות שקראו לי:" קחי אותי, אותי," אבל מכיוון שאת הסדנה אני ייעדתי  דווקא לחסרות הניסיון שמביניכן, והיא בת 3 שעות בלבד, הקפדתי לבנות אותה באופן הפשוט ביותר, וללא מורכבות יתר, כך שתשרת אתכן במדויק, למה אני מתכוונת?  כל הטכניקות הנלמדות בסדנה זו הן תומכות משטחים, מה שאומר שאתן יכולות לתכנן בבטחון כל צורה שתרצו בתנאי שתורכב ממשטח, ולהיות בטוחות שתקבלו את כל הכלים לייצר מוצרים מדהימים. בנוסף, אני תמיד מלווה את המשתתפות בהסברים ברורים בכל שלב, בעיקר תוך כדי עבודה.

מניחות את היריעה על תמיכה.    צילום: ריקי בירנבוים 

בודקת אם המשטח  נושא את עצמו ומוכן להדבקה.     צילום: ריקי בירנבוים

אתן בטח מכירות את הגישה שמסבירה כי הצלחת בצק השמרים, תלויה בהנחת היסוד, כי הבצק הוא יצור חי, וצריכים ליצור איתו מערכת יחסים.. כך שאל לכן  לזרז שום שלב ובמיוחד את שלב ההתפחה, כי הבצק  ממש לא יכיר לכן תודה.  ובכן, כמו שם, גם פה,תנו לחימר את הזמן לו הוא זקוק, תנו ריספקט לתהליכי העבודה, ואם תעקבו אחרי ההוראות במדויק ובלי לעגל פינות, אתן תצליחו נפלא. 
נשמע פשוט? זה באמת פשוט. 

ליהי מלטפת ברכות ומדברת ל"למפה"..    צילום: ריקי בירנבוים

הדס מחוררת את המשטח לאפקט האור.    צילום: ריקי בירנבוים 

כלים..כלים..כלים

ועוד קצת רידוד במערוך...

כדי לפשט את הסדנה חילקתי אותה ל-3 חלקים, בחלק ראשון  הסברתי על תכונות החימר, על מצעי העבודה, וערכתי היכרות עם כלי העבודה השונים, תתפלאו יש הרבה, לא רק סכין ומערוך... החלק השני היה לתכנן את הגוף ולשרטט סקיצה שלו, בהתאם לרעיון. בחלק השלישי הכרתי למשתתפות את הסלאב -רולר  ולאחר הסבר קצר, התחלנו ברידוד המשטחים והנחנו להם להתייבש באויר עם קצת עזרה מהמזגן... 





ראשית, סקיצה


לישה ורידוד בסלאב רולר

מגוון מחוררים וסכין החיתוך האהובה עלי


 "סליפ" 

ספוגיות לעיבוד 

אספתי דוגמאות רבות מרחבי הרשת, והכנתי מצגת יפהפיה של רעיונות , צבעוניות, ואילתורים יצירתיים של תמיכות שנעשו בידי אומנים מרחבי העולם, התכנון היה להציג אותה לצד הקפה  והעוגה בשלב החיכיון  ל 'לדר הרד'. אבל תכנונים הרי נועדו כדי להשתבש .. מה שקרה זו התפרצות אנרגיה די צפויה מראש, שחיברה בין המשתתפות וביני, היו מלא צחוקים היו הרבה הפסקות קפה ותה צמחים  והיתה עוגת שוקולד חמה שנטרפה. היתה עבודה מדויקת, היתה המון יצירתיות, ומשפטים שהפכו לשיחות  אישיות,  ויצאו גופי תאורה משגעים שתוכננו בקפידה. ומכל הטוב הזה גם יצאה בקשה למפגש נוסף של צבע וחיווט.. 
מה שיביא בהמשך  פוסט מטורף של טכניקות צביעה כדאי לכן לעקוב..

 גוף התאורה של הדס

                                                                                                                                      
גוף התאורה של ליהי ולצידו הכלים התומכים
                                                 
 גוף התאורה של ריקי
                                                                         גם אני קיבלתי השראה מן הסדנה וכבר באותו הערב רשמתי לי סקיצות למכביר של גופי תאורה בסגנון אוריגמי.. 

 



זהו רק אב טיפוס, התכנון הוא למעשה פורצלן
                     
אני יודעת שאתן מוכשרות, תוכלו לעקוב אחרי לוח הפינטרסט שלי ולקבל השראה נוספת לגופי-תאורה ואם חשקה נפשכן דווקא לקנות גוף תאורה תוכלו לשטוף את עיניכן במגוון הגופים  באתר יד אומן אני חייבת לציין כי את רוב רובם של הגופים שאני יוצרת אני מכינה בהזמנה ובהתאמה לחלל בו הם נחוצים. אז כדאי לקפוץ אלי לסטודיו ולתכנן אותו ביחד.. 

                                                          שלכן איריס
                                             







2 תגובות:

  1. רשומה מוארת ומקסימה!!!
    מחכה בקוצר רוח לרשומה הבאה.
    :)

    השבמחק
    תשובות
    1. חמודלה תודה, שמחה שאהבת, אני חושבת שתאהבי את הרשומה הבאה :)

      מחק