F

20 במרץ 2013

wow משב רוח אביבי


 אביב: היא אחת מארבע עונות השנה ומציינת את המעבר בין החורף לקיץ,
 לכן נקראת עונת מעבר. 
בבוא האביב נישאים באוויר ריחות משכרים וקולות
 של ציפורים, של חרקים ושל בעלי חיים אחרים שחלקם בילו את שנת החורף
 שלהם והם מתחילים את חייהם מחדש. 
האביב מציין את התחדשות הטבע
 ויש המשערים שמקור השם הלועזי 
אפריל הוא מלשון הלטינית אפריר -
 להפתח, כלומר הטבע נפתח מתרדמת החורף.

 השם הפך גם להיות קונוטציה להתחדשות ונעורים גם מבחינה לשונית
 ("אביב נעוריו" או "אביב ימיו" אומרים בין היתר). 

                                                                 עד כאן מויקיפדיה, מידע יבש משהו.. 

 עכשיו אני חושבת לעצמי, איך באמת אני יודעת שבא אביב ?? הרי התאריך לא ממש משנה לי,  אני מריצה בראשי את השבועיים שלושה האחרונים ומוצאת ש:
1. אני מתעוררת כל בוקר אל שירת הציפורים על אדן חלון חדר השינה שלנו, 
2. הבת שלי נעקצת מיתושות,ופורחת...
3. הגינה שלי מנביטה ניצני חיים,
4. האויר נמלא ריח של פריחה משגעת,
5. אני נתקפת בפרץ יצירתיות מטורף של שינויים בבית...
כן אני יודעת שזו `שריטה` ידועה שלי, שלא קשורה    בהכרח לאביב, אבל... אביב זה זמן גאות אצלי...
אזהרה: יש לשמור מרחק ממני אם אני עם רולר ביד.. (ומי שלא מאמין לי שישאל את הגאון שלי ) איך שאני מרגישה את זחילת ההתרגשות במעלה גבי... אז זהו זה, האביב כבר פה. השמש האהובה שלי חזרה לבקר.
אני מחייכת הרבה, שרה לעצמי, ובאופן כללי מרגישה מצוין.

פרט משמעותי בהקשר הזה הוא שאני ידועה בין כל מכריי כאישה שפורחת, זוהרת, ומלאת חיים רק אם יש שמש מעלי..  (נראה לכם?!...אני תמיד זוהרת ועל עקבים..) הרי ידוע הדבר כי אביב ופסח דרים בכפיפה אחת באותו המשפט,ופסח כבר מתדפק.. חייבת  לשתף אתכם, איך לא, במקצת מחוויות הערב שנערך אצלי בסטודיו :
"איזה מין שולחן" 

הבטחתי ערב WOW .. נכון?  WOW היה..!
ליצירת אפקט ההתרגשות והציפיה לבאות, 
שביל הגישה זהר בנרות קטנטנים שהונחו 
בינות לפרחים -חשוב מאוד: השקיתי את הפרחים והאדמה היתה רטובה מבעוד מועד- ועל מתקנים מאולתרים בגבהים שונים שהכנתי משאריות ברזל בניין.. - כופפתי לולאה בחלקם העליון שלתוכה הכנסתי את כוסיות הזכוכית, ותקעתי באדמה 
אתם כבר מתארים לעצמכם איזה קסם קרה עם רדת החשיכה..
  


הבנות נכנסו, וכהמשך ישיר לשביל המנצנץ, גם על השולחן הערוך פוזרו נרות בכלי זכוכית קטנים שאותם עיטרתי בסרטי תחרה וסרטי סאטן..


  
   על הכסאות היו מונחות הכריות להסבה והשמיכות לנמנום קצר בכל זאת מתוכננות 4 כוסות יין...

המפה הארוכה והחגיגית שהורכבה משני אורכים של בד  ומוילון  אורגנזה שפעם תפרתי.
מרכז השולחן היה שילוב של פרחים לבנים (ליזיינטוס ושושן צחור) ונרות, כאשר ביניהם שזרתי גם גיבסנית ורותם ליצירת `פראות אלגנטית`. להגברת תחושת היוקרה את שני הסידורים הכנתי בקערות הצדף המוזהבות שלי.
וביניהן הנחתי את המעמדים המענגים האלו שהפעם במקום לעוגה אישית, שימשו כפמוטים..
ההגדות העטופות בבד משי פראי קשור בסרט כותנה הונחו לצד כל צלחת, ואל תוך הקשר השחלתי ענף פרחים קטנטן.
כחבקי המפיות- שימשו צמידי פנינים, (מחנות `הכל בשקל`) שעטפו את מפיות הבד - כאן אין הנחות!!  שלהן הוספתי כאמרה סרט תחרה ורדרד.



כשהסתיימה ההרצאה עברנו לסטודיו שם לימדתי ותרגמתי את הנושא הנבחר -פריחה אביבית על שולחן קינוחים (הפעם התצוגה היתה על שולחן עגול) מספר ורדים יפהפיים וענקיים העשויים מנייר משי היוו את מרכז השולחן. וורדים קטנים יותר פוזרו מסביב בשילוב ציפורים מנייר עיתון, פרפרים ומקלות קינמון.
כי מעבר ללבלוב וצבעוניות האביב אי אפשר לפספס את הריח המבושם שנמצא באויר.
לצערי את השולחן הזה לא צילמתי ... (סיבה טובה לפוסט בנפרד לא?!) לא חשבתן שאשאיר אתכן בלי משהו קטנטן  לחג נכון ?! הנה הדרכה לפרח מקסים שאותו תוכלו להניח לצד הצלחת או כמרכז שולחן.(עבור זה תצטרכו להכין מספר פרחים) מכיוון שאני בתקופה הלבנה שלי צבע הפרח הוא,איך לא.. לבן. אבל כמובן פרחים צבעוניים זה הכי..!   

החומרים:
נייר משי צבעוני - 7 גליונות לפרח בינוני.
חוט ניילון
מספריים
אקדח דבק חם
צלחת חד פעמית בקוטר הפרח.
הוראות הכנה:
מניחים את הגליונות באופן חופף האחד על האחר. גוזרים לחצי. מקפלים למניפה.(לאורך הגיליון)
מעגלים במספריים את  שני הקצוות.
גוזרים לחצי 
את החלק הישר גוזרים לצורת חץ.
קושרים כל מניפה בנקודת השליש.(אני גוזרת "פנס" לקשירה נקיה)
מתחילים להפריד בעדינות בין השכבות

מדביקים את 4 החלקים על הצלחת.
   
וכך זה נראה.
הנחתי על הכלי לקאפקייק/ פמוט והופ.. הפרח השתדרג פלאים..

עוד שתי הדרכות מצולמות לפרחים שנעשו ממפיות. שיכולים לשמש גם כחבקים מקסימים.  לחיצה על התמונה תוביל אתכם לקישור.


לרעיונות נוספים ולהתענגות על טיפוגרפיה ממליצה לכם לבקר בפוסט של
 טלילה הנהדרת מהבלוג `בית עם סגנון`.

                     
                                                                           חג שמח                                                   
                                                                       שלכן איריס